Hoorn

Locatie: wijkcentrum De Zaagtand, Sint Eloystraat 106, 1624VW in Hoorn

Zaal open vanaf 19.30 uur, lezing begint om 20.00 uur.

Entree: leden gratis, niet-leden € 4,00.

Presentatie Nieuwe vaste planten 18 april door Brian Kabbes Al jarenlang zijn er veel ontwikkelingen op het gebied van nieuwe tuinplanten. De vaste planten zijn hierop geen uitzondering. Vele

nieuwe soorten en rassen worden op ons losgelaten. Toch blijken dit niet altijd de beloofde verbeteringen te zijn.

De presentatie bestaat uit een inleiding,

een korte beschrijving van de kwekerij

van Brian Kabbes, gevolgd door een uitgebreide presentatie van het nieuwe assortiment en de wijze waarop zij dit verkrijgen.

Ter afsluiting van het eerste uur wordt aan de hand van dia’s een wandeling door het jaar gemaakt. Na de pauze passeren een aantal plantenportretten de revue. Het gaat hierbij om planten kriskras uit het sortiment, waarover om welke reden dan ook iets opmerkelijks te vertellen valt.

De conclusie van de presentatie zal zijn dat wanneer men bewust kiest voor een bepaalde plant op een bepaalde plaats, het mogelijk is het meeste plezier uit een vierkante meter tuin te behalen.

Waarschijnlijk brengt Brian een aantal planten voor de verkoop mee.

Locatie: wijkcentrum De Zaagtand, Sint Eloystraat 106, 1624VW in Hoorn.

Zaal open vanaf 19.30 uur, lezing begint om 20.00 uur.

Entree: leden gratis, niet-leden € 4,00.